Znáte to, tedy spíše muži. Zrak je ještě slabě zakalen, nohy ne, a ne jít rovně a rukama byste sice mohli dobře cukrovat buchty v závodní kuchyni, ale rozhodně ne řídit svůj automobil. Co dělat? Do práce musíte, jinak byste se dopustil hrdelního zločinu. Takže vlítnete do garáže, usednete a začnete se sebou něco dělat. Ovšem až tehdy, když jste nahlásili místo určení. A pak se můžete začít zkulturňovat. Jasně, vanu tu nemáte, ale stačí to na to, abyste vypadal trochu jako člověk.
supermoderní sporťák

No jo, ale kdo řídí? Ptáte se správně a hned si odpovíte. Nikdo.

Tedy, někdo přece jen ano. Je to počítač.

V USA musí auta bez šoféra projít schvalovacím řízením, a tak v roce 2013 byla v Nevadě tato auta oficiálně povolena. O rok později je povolila i Kalifornie. A pak se přidaly i další státy.

Do těchto automobilů investuje hodně peněz hlavně Google. V Silicon Vayley najezdily jejich pokusné vozy spousty kilometrů a bez nehod. Počítač prostě řídí lépe než člověk. Ale je tady ještě spousta ale.
Vznikaly potíže na mokrém povrchu nebo na sněhu. Také potmě a tak dále. Tohle všechno se bude muset toto auto ještě učit. Lépe řečeno jeho software.
řídící panel

Google nyní spolupracuje s obrovskou spoustou firem, údajně je mezi nimi i Volkswagen, který má pod sebou i naši Škodu. Google chce do těchto automobilů dodávat tak zvané komplexní řešení. Tedy naprosto celý soft. Na ten si výrobce vozů nechá udělat licenci a hned jej může do svých vozů také dávat.

Jak to funguje? Hlavní počítač je napojen na spoustu senzorů, čidel, a to i infračervených, ale samozřejmě také na velké množství mikrokamer. Z nich umí vyhodnotit jakoukoli situaci a umí z ní také „vybruslit“. Samozřejmě že umí také sbírat data, pamatovat si cestu, a další a další vymoženosti, které mu lidé dají do vínku.

Necháme tedy na budoucnosti samotné, zda skutečně budou auta řídit počítače. Konečně, v sousedním Německu se již testovaly i kamiony. Uvidíme. 

 

Mohlo by se vám také líbit: